flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Як громадяни оцінюють роботу суду: результати опитування відвідувачів (за 5-бальною шкалою)

17 серпня 2021, 14:41

Протягом червня цього року 50 відвідувачів Чернігівського апеляційного суду, серед яких люди різного віку, професій тощо дали відповіді на спеціально розроблені опитувальники щодо роботи суду.

Дослідження  здійснювалось  за технічної підтримки  Чернігівського громадського комітету захисту прав людини  в  рамках програми опитувань відвідувачів  судів. Зважаючи на карантинні обмеження, спричинені пандемією COVID-19, дослідження проводилося шляхом заповнення онлайн анкет (карток громадянського звітування). Кожен суд отримав унікальне посилання на онлайн анкету, а також комплект постерів формату А3 та флаєрів з інформацією про те, як взяти участь в опитуванні. У проведенні дослідження допомогли студенти-волонтери.

Досліджувались різні напрямки діяльності суду. Зокрема, доступність суду, зручність та комфортність перебування в суді,  повнота та ясність інформації,  робота працівників апарату суду та суддів, дотримання термінів судового розгляду, ведення судового процесу тощо.

Загальна інтегральна оцінка роботи суду за вимірами якості склала 4,23 балів (за 5-бальною шкалою).

Так, найвищі оцінки респонденти виставили за те, що приміщення суду легко знайти, воно чисте та достатньо освітлене, доступні усі кабінети канцелярій та санітарні приміщення, є необхідна  кількість зручних місць для очікування  (4,5-4,6 балів). Разом з тим вони зазначають, що доступність приміщення для людей з інвалідністю недостатня (3,7).

Відвідувачів суду цілком задовольняє інформація офіційному сайті суду та на його FB-сторінці (4 -4,6), однак стенд в холі суду деякі називають незручним та малоінформативним.

Окремим блоком  виділялись питання сприйняття роботи судді та судового процесу вцілому. На запитання «Чи були, на Вашу думку, характерними для судді неупередженість та незалежність?» 88 % опитаних дали позитивну відповідь (4,39 бали). Вони зазначили також, що судове рішення у справі викладено легкою і доступною мовою та було добре обґрунтоване.

77,4% респондентів відповіли, що їхнє враження про Чернігівський апеляційний суд стало кращим або ж відповідало їхнім очікуванням, і лише 9% мали гірші враження, ніж очікували (решта не визначилась). 94,3% опитаних відмічають, що якість роботи суду покращилась або не змінилась порівняно з їхнім останнім візитом.

Разом з тим опитування показало, що учасники судових процесів мало користуються підсистемою «Електронний суд» (лише 21% опитаних). Також більшість респондентів (56%) нічого не знають або знають дуже мало про альтернативні способи вирішення спорів (наприклад, медіацію). У цьому суд бачить свою роз’яснювальну роботу на майбутнє.

Так, робота вже почалася,  над більшістю проблемних питань суд вже працює.

3 метою покращення доступності суду для людей з інвалідністю в приміщенні  інформаційні таблички виконані шрифтом Брайля, також наявні стаціонарний та 2 переносних пандуси, кнопка виклику працівника. Відкритто санітарне приміщення для людей з інвалідністю, яким можуть скористатись не лише відвідувачі суду, а й будь-які громадяни із захворюваннями опорно-рухової системи. Наказом керівника апарату суду визначено працівників, відповідальних за забезпечення організації доступу до правосуддя в Чернігівському апеляційному суді, до кола обов’язків яких належить надання безпосередньої допомоги у пересуванні маломобільних груп населення приміщенням суду, а також посередництво між такими громадянами  та працівниками суду для вирішення питань, що стосуються діяльності суду.

Суд працює над заміною стандартної  інформаційної  дошки на електронну. Також планується встановити електронне табло,  яке б інформувало  відвідувачів про розгляд справ.

 На сьогодні вже потурбувались про комфорт та безпеку відвідувачів: в зонах публічного доступу працює    безкоштовний Wi-Fi, до послуг працівників та відвідувачів – банкомат. Працює точка для підзарядки гаджетів.

 Для безпеки працівників та відвідувачів встановлено сучасну систему протипожежного захисту та сповіщення про пожежну тривогу. У 2020 році запроваджено систему контролю доступу до приміщення суду шляхом безконтактного електронного зчитування перепусток. Запроваджено додаткові заходи з профілактики Covid-19.

Подальше вдосконалення організації судових процесів залежить від фінансування судової системи.

 Чернігівський апеляційний суд вдячний ГО «Чернігівський комітет захисту прав людини» за можливість виявити як сильні сторони в роботі суду, так і недоліки, та запевняє, що докладе максимум зусиль  для  вдосконалення організаційних складових здійснення правосуддя.